DATA

Analiza industrije videoigara 2019. – 2021.

Da je industrija videoigara zauzela važno mjesto u nacionalnom gospodarstvo potvrdila je Analiza hrvatske industrije proizvođača videoigara koju je izradio Klaster hrvatskih proizvođača videoigara uz podršku A1 Hrvatska. Prvi i jedini stručni pregled hrvatske gejming industrije za razdoblje 2019. – 2021., obilježeno pandemijom, ukazuje na iznimnu snagu kompanija koje drugu godinu za redom ostvaruju dobit veću od 10 milijuna eura.

Udio izvoza u prihodu ovih gospodarskih pokretača, samo tijekom prošle godine, bilo je čak 80%, što je gotovo duplo više od prosjeka domaće IT industrije koja se nerijetko ističe kao vodeća industrija hrvatskog tržišta i jedan od najvećih aduta u pozicioniranju na globalnom tržištu. Dodatno, ako se uzme u obzir da upravo naš sektor bilježi rast službenog broja zaposlenih u usporedbi 2020. i 2021. od 14% te činjenicu da je udio zaposlenih Hrvata u kompanijama čak 97.5%, jasno je da je već sada važan segment hrvatskog gospodarstva uz značajnu perspektivu razvoja.

No, da se zdrava industrija ne temelji samo na one hit wonderu jednog studija, već na kontinuiranom rastu mnogobrojnih kompanija i start-upova koji razvijaju potpuno različite žanrove objasnio je tajnik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara, Aleksandar Gavrilović: „Brojni su studiji koje bih mogao navesti, počevši od Escape Simulatora u izvedbi samoborskog Pine studija preko casual mobilnih igara svima dobro poznatog Nanobita pa sve do visoko-budžetnih PC naslova poput Gamepiresovog SCUM-a ili Croteamovog Serious Sam serijala. Imamo kompanije koje svoj uspjeh temelje na potpuno različitim projektima, a pri čemu je njihova dobit samo tijekom 2021. bila između 4 i 44 milijuna kuna. To je ono što nas kao zajednicu nadahnjuje i iznimno veseli. Napredak je kontinuiran, ostvaren zajedničkim snagama i uz pomoć partnera, poput A1 Hrvatska, koji upravo u gejmingu prepoznaju vrijednost i potencijal rasta i razvoja.“

Referirajući se na postignute rezultate u društvenom kontekstu i mogućnost budućeg napretka predsjednik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara, Ivan Murat komentirao je „Brojke već sada pokazuju kolika je potencijalna snaga industrije videoigara koja, osim programera, zapošljava različite vrste vizualnih umjetnika, skladatelja, dizajnera ili pisaca. Moramo biti svjesni da je naša industrija u Hrvatskoj i dalje još na svojem početku i imamo još puno za raditi i pokazati. Zato je važno prepoznati je kao potencijal za značajan razvoj i kao jednog od pokretača gospodarskog razvoja, ali uz osnovne preduvjete poput obrazovne, infrastrukturne i financijske podrške. “